Tuuline Haldjasaar

kolmapäev, oktoober 4

Miks põled niivõrd kauaua?


Ma pole juba tükimal ajal midagi loonud. See on kergelt frustreeriv. Jah, hea vabandus, mis mulle öeldakse: "Sul on elu!". See ei ole eriti hea vabandus. Siis peaks just olema palju seda, mida sõnadesse valada.

Kunagi ma kirjutasin. Lehekülgede viisi luuletusi. See oli umbes aasta tagasi. Natuke rohkem isegi. Möödunud suvel oli nii, et ühe vihiku leheküljed kattusid järjest mu tähtede ja mõtetega. Ühel päeval vist umbes üheksa lehekülge. Kusjuures kõik see polnudki saast. Imelik.

Äkki on minuga nii, et kirjutamiseks peab kõik halvasti olema? Või siiski mitte? Viimati, kui ma luuletasin, ei teinud ma seda väga hästi. Aga see oli samas ruumis, kus ma alati luuletan. Tiigi hoones. Eelmisel aastal oli see Mihhail Lotmani loengutes, kus ma ei pidanud käima, aga käisin. Nüüd siis Berk Vaher. Kus ma ka ei pea käima. Aga korra käisin. Ja tahaksin veel.

Semiootiline luule on see, mis mul seal tuleb. Kui tuleb. Aga... Ma ei teagi. Ma tahaksin jälle osata. Eile öösel, kui me kõndisime Karu pargis ja mina sahistasin jalgu lehtedes - nii, nagu ma talle enne just rääkinud olin, et ma tahan teha -, siis ma mõtlesin, et see ongi see. See, mida ma tahaksin osata sõnadesse valada. See tunne. See meeleolu. See hetk. Need hetked.

Tema loob. Ta ei saagi teisiti, kui nii. Ja ta oskab seda. Minust paremini. Mina olen selline... Ebapüsiv. Kunagi ma ei kirjutanud üldse. Siis kirjutasin artikleid. Siis luuletusi. Siis stsenaariume. Siis lühiproosat. Siis laulusõnu. Nüüd jälle mitte midagi. Või siis - ma maandan seda kõike siin. Vahel isegi vist üsna hästi. Vähemalt ma olen aru saanud, et on inimesi, kellele mõned postitused meeldivad. Selle üle on mul hea meel. Ehk on minust vähemalt nii palju kasu, et pakun mõneks ajaks mingit tegevust. Ehk. Aga ma tahaksin nii palju enamat pakkuda...

vabas vormis õhtusöömaaeg
nostalgiline klassiõhtu
püha klassiõhtu?
oma grupid?
vabas vormis nostalgia
lõimumine omadega
zoomi ussipessa
kus elu polegi nii ilus
õnnelik kultuuriruum
hea pidu
kus reegleid pole
ekstaas
absint
kuni kõik on tilgatum
ja saab otsa
kaineks
piiritletuks
jälle need piirid
ka pühal õhtusöömaajal
enne salapärast booli
seekord kurgita

Kusjuures. Ma vaatasin üle, mis ma tookord (15.septembril) kirjutasin ja... Ma olen hakanud palju absindist rääkima. Mis on imelik, sest ma pole seda senini proovinud. Ma ei tea, kas see on hea või halb. Mõlemad. Absint ja minu mitte-proovimine.

---
Reimo Sildvee tegi foto. Lihtsalt. Muidu on liiga palju teksti.

9 Comments:

At 22:01, Blogger Merli Vajakas said...

Mina tahaks ka lehtedes sahistada. Siis tahaksin katusel juua. Katusel Queeni või millegi muu järgi kaasa laulda (karjuda). Tahaksin katusel istuda ja päikesetõusu vaadata. Ühe kindla inimesega, keda ma pole leidnud või ei tunneta ära, et see tema on. Vot. :D

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

Katusel istumine *mügistab naerda* on tore. Isegi üksi.

Absint on rõve. Mulle ei meeldi.

Naljakas on see, et ma kirjutasin üleeile kuus lehekülge luuletusi... emm, mis polnud just päris luuletused, aga samas olid ka. Ja ma olin ka... kergelt melanhoorne või nii. Täna on neljas kuupäev. Pole eriti tore aeg. See selleks.

Ma enam ei kirjuta üldse, kui nii võtta. Sest eelmisel suvel või kevadel ma kirjutasin peaaegu kahte novelli korraga (et kokkuvõttes said neist lühiromaanid). Ma ei loe ka enam. Teatris ka ei käi (nii palju). Imelik. Muusikat ka ei kuula (erinevat). Imelik.

 
At 23:31, Blogger Aloysius said...

Merli: Sa ütlesid selle välja, mille peale mina ei tulnud. Jaa. Jaa. Jaa. Tahaksin katusele. Kusjuures me rääkisime sellest. Vaatasime isegi üht katust. Aga seal oli kass, mis oli veel ägedam. KES oli veel ägedam. Ma tahan veel. Ja katust. Ja üldse.

Annu: Eelmisel suvel? Mille alla sa KK liigitad? See oli see loome kulminatsioon vist. Või... Ma ei teagi. Ma arvan, et ma pean ülikooliga asjad ära klaarima, veidi aega endale võtma ja siis kirjutame lõpuks need kaks osa veel ära. Ja siis hiljem - juba vaatame. Äkki on nelja aasta pärast vaja muudatusi teha või edasi töötada. Või, noh, ma ei tea ju :D

Absindi-asja ma veel vaatan.

 
At 00:18, Anonymous Anonüümne said...

KK ei olnud eelmine suvi, see oli SEL suvel. Eelmine suvi nagu 2005. Jah.

 
At 02:34, Blogger Aloysius said...

Ma mõtlesingi seda. Et tänavune aasta on kah produktiivne olnud ju.

 
At 10:25, Anonymous Anonüümne said...

Tänavune suvi on teistmoodi produktiivne.

Hmm, sa vaata vaid: mihhel

 
At 10:41, Blogger Aloysius said...

Nojah :D

Aga vaata vaid: nlegflz

Mis sul sellega seondub?

 
At 12:11, Anonymous Anonüümne said...

Mitte midagi ei seostu. Peaks?

 
At 18:19, Blogger Aloysius said...

Minu arust küll mitte. Aga sinu oma oli hea lihtsalt.

 

Postita kommentaar

<< Home